Każdy początkujący przedsiębiorca wie niemal wszystko na temat branży związanej z działalnością swojej firmy. Każdego dnia kontroluje, czy jego przedsiębiorstwo sprawnie funkcjonuje oraz czy przynosi oczekiwane zyski. Jednak bardzo często wiedza na temat tego, co dzieje się z wyprodukowanym artykułem kończy się na końcowym etapie linii produkcyjnej. Dlatego warto zastanowić się, co dzieje się z naszym produktem kiedy opuści naszą fabrykę?
Właściwy transport i rozładunek
Po dostarczeniu do sklepu nasz towar jest rozładowywany i układany na pólkach. Takiej odpowiedzi udzieli niemal każdy właściciel firmy. Jednak w jakich warunkach jest on transportowany i w jaki sposób jest on wyjmowany z ciężarówki czy samochodu dostawczego – tego nie wie większość z nich. Bardzo często zdarza się, że latem temperatura osiąga tak wysokie wartości, że towar przewożony w nieklimatyzowanym aucie może nie nadawać się do sprzedaży. Taka sytuacja ma miejsce szczególnie często w przypadku gdy produkujemy artykuły spożywcze. Jeżeli jednak nasz produkt dotarł do sklepu we właściwych warunkach nie możemy mieć pewności, zanim trafi na sklepową półkę nie straci sowich właściwości. Jeżeli osoby odpowiedzialne za rozładowanie towaru dostarczonego do punktu sprzedaży nie wykonają swojego zadania w krótkim czasie, produkt taki jak lody może ulec roztopieniu.
Ustawienie na półce
Po wsadzeni do zamrażalki roztopione już lody zaczynają się schładzać, a klient po otwarciu opakowania w domu odkrywa, że producent jego ulubionych lodów nie dba o jakość produktu tak jak dawniej. Przez to konsument rezygnuje z ponownego zakupu wyrobów naszej marki i wybiera konkurencyjny produkt. Istniej także ryzyko, że produkowane przez nas artykuły nie będą właściwie usytuowane na sklepowych regałach. Wystarczy, że nasz produkt będzie umiejscowiony bokiem do klienta, a wzrasta prawdopodobieństwo, że podczas dokonywania wyboru konsument nie weźmie pod uwagę naszej marki. Osobami, odpowiedzialnymi za to, aby nasze produkt odpowiednio prezentowały się w sklepie są przedstawiciele handlowi. Wbrew temu, że to sprzedawca układa towar, to właśnie przedstawiciel handlowy ma pieczę nad tym, aby został on usytuowany frontem w stronę klienta. Oprócz tego zajmuje się także nadzorem wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych, które dodatkowo zachęcają konsumentów do sięgnięcia po wyroby naszej marki.
Od tego w jakich warunkach zostanie przetransportowany nasz produkt może zależeć wzrost lub obniżenie sprzedaży naszych artykułów. Równie ważne jest to, jak szybko zostanie on wstawiony do sklepowej chłodziarki lub umieszczony na odpowiednim regale. Poza tym sposób w jaki zostanie on ułożony ma ogromny wpływ na decyzję zakupową jaką podejmie konsument.