Jak opisać dobrą reklamę? Dla niektórych to taka, która dobrze się prezentuje wizualnie, dla innych jest to ta dobrze oddająca wartości prezentowane przez markę. Jednak najtrafniej dobrą reklamą powinno się określić taką, która jest zapamiętana przez konsumentów i przekłada się na ich decyzje zakupowe. W końcu taki jest cel każdej reklamy. Dlatego warto rozważyć co się składa na taką reklamę.

Przejrzystość

Jeśli jesteśmy początkujący to nie porywajmy się na zbyt duże cele. Przejrzyjmy reklamy najważniejszych agencji na rynku. Patrząc na ich wczesne dokonania można zauważyć, że były to proste i przejrzyste przekazy. I wedle tej zasady twórzmy przekazy dla naszej firmy. Skupmy się na tym aby przyciągnąć odpowiedni segment odbiorców, takich którzy będą w stanie kupić nasz produkt jeśli reklama od nich trafi. Musimy więc odpowiednio dobrać wartości naszej firmy, które chcemy pokazać. Oprócz tego warto wyróżnić się spośród konkurencji. Pokazać co innego od nich mamy do zaoferowania i co klient zyskuje poprzez kupno naszych produktów. To są podstawowe cechy na których trzeba się skupić.

Wygląd i przekazy

Kiedy już wiemy, że nasz przekaz musi odzwierciedlać naszą firmę i jej ofertę ale też być przejrzysty to warto zastanowić się co ta przejrzystość będzie oznaczała. Przede wszystkim powinna odnosić się do grafiki czy obrazu w spocie. Nie przesadzajmy z ilością detali i szczegółów. Jeśli tworzymy reklamę prasową skupmy się aby nasz tekst czy hasło przypadkiem nie pojawiło się w kontrze. Tę samą zasadę zastosujmy tworząc banery kasetony podświetlane czy nawet wielkie billboardy. Czemu akurat to jest ważne? Ponieważ o wiele więcej ludzi doczytuje dane hasło do końca kiedy jest wydrukowane klasycznie czarno na białym a nie na odwrót. Przez to łatwiej się czyta i mózg o wiele szybciej przetwarza te informacje. Podobnie kwestia wygląda ze wszelkimi napisami w ciemnym kolorze na jasnym tle. Zresztą możemy to przetestować sami w domu. I do tej głównej zasady lepiej się zastosować aby odbiorcy na wstępie nie rezygnowali z zapoznania się z reklamą.

Te podstawowe wskazówki powinny chociaż trochę ułatwić początkującym przedsiębiorcom proces przygotowywania ich przekazów reklamowych. W teorii nie jest to trudne jednak w zderzeniu z praktyką nie wszystko wychodzi tak jak powinno. Dlatego jeśli nie stać nas na profesjonalną pomoc dokształcajmy się sami.